Kayıp ve Yas
29 Mayıs 2018
Tatil mi Terapi mi
17 Temmuz 2018

YKS İçin 8 Önemli Tavsiye

Milyonu aşkın gençler için maraton bitiyor. Bu hafta sonu girilecek olan YKS sınavının heyecanı sınava girecek olan öğrencileri sarmış durumda. Üniversiteye girmek tabi ki bir önem arz etmektedir ancak bunun hayat memat meselesi haline getirmemek gerekmektedir. Aksi durumda gençler yaşadıkları heyecanı kontrol edemez duruma gelebilir ve sınav sırasında panikleyebilir.

Peki sınavda heyecanınızı kontrol edebilmek için neler yapabilirsiniz?

1 – Sınava girecek olan öğrenciler bunun hayati bir değeri olmadığını bilmelidir. Ailenize ya da sosyal ilişki içerisinde bulunduğunuz kişilere de kendilerini ispat etmek zorunda olmadığınızı bilin.

2 – Sınavdan bir gün önce uyku ve beslenme konusunda dikkatli olun ve rutinin dışına çıkmayın. Her zaman kaçta yatıyorsanız yine o saatte yatın. Kafein içerikli kahve, çay vb. içecekleri tüketmeyin.

3 – Eğer uykuya dalmakta problem yaşarsanız bunu fazla dert etmeyin. Çünkü uykusuzluğun vereceği yorgunluk ertesi gün öğlenden sonra kendisini gösterir.

 

4 – Sınava gireceğiniz ortam beklediğiniz gibi olmayabilir. Sınıf ortamı gürültülü, sıcak vs. olabilir. Bunun motivasyonunuzu bozmasına izin vermeyin. Bu durumlar bilgilerinizi sınava yansıtmaya engel olmaz.

5 – Yapamadığınız sorular olabilir. Sınavda yapabileceğiniz sorular olduğunu da düşünün. 1-2 soru yapamadınız diye sınavınız kötü geçecek anlamına gelmez.

6 – Sınav esnasında yorulduğunuzda ve bunaldığınızda kendinize 20 saniye kadar izin verin. Kalemi bırakıp arkanıza yaslanarak derin bir nefes alın.

7 – Sınavda heyecanlanmak normaldir.Heyecanınızı kontrol altına aldığınız takdirde başarılı olabileceğinizi düşünün.

8 – Sınavdan önce aileler çocuklarına sınavın hayati değer taşımadığını belirtmelidir. Çocuklarınızı koşulsuz bir şekilde sevdiğinizi ve değer verdiğinizi mutlaka belirtin.

Uzm. Psk. Uğur ŞENTÜRK

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir